Naturalna regeneracja na wiosnę - pielęgnacyjny plan odnowy 0
Naturalna regeneracja na wiosnę - pielęgnacyjny plan odnowy

Naturalna regeneracja na wiosnę
- pielęgnacyjny plan odnowy


Marzec to czas wiosennego przesilenia. Skóra odczuwa skutki zimowego czasu równie mocno jak my. Niskie temperatury, zimny wiatr, centralne ogrzewanie, szale i maseczki wcale jej nie oszczędzały. Jest przesuszona, wrażliwa, zaczerwieniona i pragnie porządnej regeneracji oraz ukojenia.

Jednocześnie my same odczuwamy często spadek formy - zimą jesteśmy mniej aktywne fizycznie, niedotlenione, odżywiamy się gorzej, niż w ciepłych, słonecznych miesiącach i mamy niedobory witamin. To powoduje, że odczuwamy spadek energii, jesteśmy zmęczone, senne i osłabione. To sprzyja z kolei gorszej kondycji fizycznej, bezsenności, infekcjom i nie służy regeneracji, a tym bardziej dobrej kondycji skóry.

 

Wiosenna odnowa w 6 krokach – przygotuj się na wiosnę

 

Dlatego proponuję Ci zacząć ze mną naturalną akcję-regenerację, która ma za zadanie odnowić i wzmocnić skórę, a przy tym sprawić, że poczujemy się lepiej w naszym ciele i będziemy w pełni gotowe na powitanie wiosny - w doskonałej formie i w dobrym nastroju! Zaczynamy już teraz!

Pozwól, że krok po kroku przeprowadzę Cię przez mój plan odnowy na wiosnę. Takie systematyczne działania dodają energii i chęci do działania. Razem zadbamy o to, żeby znowu wyglądać promiennie i czuć się wspaniale!

Odnowa, którą proponuję, to nie tylko sumienne stosowanie kosmetyków, ale też kompleksowe zadbanie o swoje ciało i ducha :)

 

1.  Działaj od środka - detoksykacja, nawodnienie, witaminy i mikroelementy

 

Zacznijmy od tego, co możemy dać naszemu organizmowi bez kosmetyków. Bez wątpienia urozmaicona dieta bogata w sezonowe warzywa i świeże owoce w odpowiedniej ilości pozwolą doskonale oczyścić organizm, zregenerować i dodać mu energii.

Pamiętajmy, że warzywa i owoce należy zawsze dokładnie wyczyścić - jak? Najprostszym i najskuteczniejszym sposobem jest płukanie owoców i warzyw w odczynie kwaśnym i zasadowym oraz mycie ich drewnianą, szorstką szczotką. Woda z octem usuwa bakterie, a do usunięcia pestycydów potrzebny jest roztwór alkaliczny, dlatego nigdy nie pomijam drugiego etapu płukania w wodzie z sodą.

 

Czy wiesz jak poprawnie myć owoce i warzywa, aby pozbyć się bakterii, pestycydów i chemikaliów?

KROK 1: Na 1 litr wody dodaję 2-3 łyżki kwasku cytrynowego albo pół szklanki octu jabłkowego / winnego. Myję w tym owoce i warzywa przez 2-3 minuty i przekładam do drugiej miski
KROK 2: Na 1 litr wody dodaję 1 czubatą łyżkę sody oczyszczonej i znów myję i płuczę owoce i warzywa przez 2-3 minuty. 

 

Na wiosnę szczególnie polecam Ci przeprowadzić detoks cukrowy i kilkudniowe oczyszczanie, które sama często stosuję - kilka dni z posiłkami, których składnikami są wyłącznie warzywa, owoce, orzechy, pestki, rośliny strączkowe, kiełki i kasze oczyści organizm z toksyn, doda energii i niesamowicie wzmocni odporność. W zeszłym roku zaczęłam już w styczniu i trwałam w tym detoksie ponad dwa miesiące. W tym roku oczyszczanie zaplanowałam na ostatni tydzień marca i planuję gotowanie bez cukru, glutenu i nabiału z wegańskich przepisów  Ani Koczwary, którą znajdziecie na instagramie na profilu @crueltyfreeann, a Jej świetne foodbooki kupicie w sklepie crueltyfreeann.pl.

Niezwykle ważne jest też nawodnienie organizmu poprzez odpowiednie picie wody z dodatkiem soli kłodawskiej lub himalajskiej. Ja od dawna praktykuję picie 3 szklanek codziennie rano na czczo. Po więcej informacji na temat Japońskiej Diety Wodnej wskakujcie na instagrama Asi Niecikowskiej @profiltaktyka.

Dodatkowo, od prawie czterech lat regularnie przyjmuję odpowiednie dla siebie suplementy i szczerze mówiąc, od tego czasu nie miewam spadków nastroju czy energii. W ciągłym użyciu są u mnie: witamina D3, K2-MK7, B12 i C, kwasy Omega-3, magnez, żeń-szeń, astaksantyna i ashwagandha. Od niedawna dołączyłam do tego również dobrej jakości olejek CBD, który ułatwia skupienie i zapewnia mi dobry sen. By określić czy i jakie suplementy są Ci potrzebne, koniecznie skonsultuj się z lekarzem, wykonaj badania laboratoryjne i wnikliwie obserwuj swój organizm.

 

2.  Dbaj o swój relaks i organizuj czas na odpoczynek

 

Tutaj nie odkryję nic nowego, ale sama przyznaj szczerze - czy nie potrzebujesz czasem małego rachunku sumienia? Ja wracam do niego regularnie, bo nie będę czarować - bardzo lubię pracować i być ciągle czymś zajęta. Jednak bez regularnego odpoczynku i aktywności fizycznej ciężko będzie złapać dystans, przewietrzyć głowę i działać kreatywnie. Zwykle odpowiadam sobie na te kilka pytań…

  • Czy na pewno się wysypiam i chodzę spać o stałej porze?
  • Ile czasu tygodniowo poświęcam na aktywność fizyczną?
  • Kiedy ostatnio miałam chwilę, by wziąć głęboki oddech, pomedytować, być naprawdę tu i teraz i zresetować swój umysł?

Życie nabrało zawrotnego tempa i sama wiem jak trudno jest czasem zwolnić i znaleźć czas na wszystko, co ważne. Ale kluczowe jest ustalenie priorytetów tak, by rzeczy mniej istotne nie odbywały się kosztem zdrowia i nie odbijały się na jego stanie. Nie oszukujmy się - nie starczy nam czasu na wszystko i dla wszystkich.

Jak organizuję czas na swój odpoczynek? Staram się planować w naprawdę przemyślany sposób i ustalać priorytety. A przede wszystkim, w czasie przeznaczonym dla rodziny i na relaks – odkładać telefon! Social media to straszliwy pożeracz czasu i wróg w realizowaniu wyznaczonych zadań. W moim przypadku nie da się oddzielić pracy od mediów społecznościowych, ale już nie wyobrażam sobie spędzania czasu z rodziną i telefonem. Rok temu wyłączyłam dosłownie wszystkie rozpraszające powiadomienia w telefonie i ustawiłam limity czasu na poszczególne aplikacje. Nie wyświetli mi się SMS od Ciebie, powiadomienie na Facebooku, świeży mail, ani wiadomość na WhatsAppie. Jak ogarnę wszystkie zadania związane z prowadzeniem sklepu, biorę telefon i odpisuję zbiorowo :) To jeden z moich sekretów robienia wszystkiego na czas.

 

3.  Wpisz w kalendarz badania profilaktyczne!

 

Z wykształcenia jestem pielęgniarką i pracowałam w tym zawodzie kilka lat. Wiem, jak ważna jest profilaktyka i regularne badania. Jednocześnie zdaję sobie sprawę, że to często tematy tabu albo odbierane jako oklepane hasła bez większego znaczenia. Tym bardziej chciałam Ci o nich napisać. Jeśli miałabyś zrobić dla siebie coś ekstra tej wiosny - niech to będą badania profilaktyczne, zamiast masażu czy zabiegu u kosmetyczki.

Z profilaktyką jest jak w tym przykładzie o maseczce tlenowej w samolocie - najpierw dbam o siebie, by zawsze być też dla moich najbliższych. Co jeszcze planuję dla siebie każdej wiosny?

Przegląd stomatologiczny

Choroby zębów i przyzębia mogą wpływać na stan całego organizmu. Przewlekły stan zapalny w jamie ustnej prowadzi do powikłań ogólnoustrojowych. Nieleczony może przyczynić się do miażdżycy, chorób sercowo-naczyniowych, niewydolności nerek, rozwoju cukrzycy, no i oczywiście utraty zębów..

Kontrola wzroku u optyka

Specjaliści radzą wymieniać szkła w okularach na świeże regularnie co 2-3 lata. Ja w tym roku rozważam też szkła kontaktowe, bo maseczka + okulary to okropnie niekomfortowe połączenie.

EKG, badanie ogólne moczu i badania krwi

Podstawowy pakiet badań laboratoryjnych to: morfologia, OB, CRP, żelazo i kwas foliowy, glukoza, lipidogram, próby wątrobowe, TSH i markery nowotworowe. Dodatkowo regularnie kontroluję też witaminę B12, bo w pewnym momencie zaliczyłam bardzo duży niedobór (powodem nie była dieta wege) i już wiem, jak bardzo źle może to wpłynąć na codzienną aktywność i samopoczucie. W Twoim przypadku ten panel może być znacznie szerszy, dlatego koniecznie skonsultuj się ze swoim lekarzem w sprawie ustalenia zakresu badań profilaktycznych!

Badanie ginekologiczne, cytologia i USG piersi

Nie ma co tłumaczyć - obowiązkowo każda z nas raz w roku! USG piersi warto wykonać u sprawdzonego radiologa. A na co dzień pamiętaj o samobadaniu :)

 

4.  Masuj i szczotkuj ciało na zdrowie!

 

Od pewnego czasu jestem wielką fanką masażu na sucho ekologiczną drewnianą szczotką z roślinnym włosiem. To zabieg, który nie wymaga dużo czasu i specjalistycznych umiejętności, a przynosi ogrom korzyści zdrowotnych!

Jakie są zalety szczotkowania ciała?

  • skutecznie pobudza krążenie krwi
  • wspomaga funkcjonowanie układu limfatycznego
  • usuwa martwe komórki naskórka i nadaje skórze niezwykłej gładkości
  • napina, ujędrnia i redukuje cellulit
  • jest świetnym zastępstwem dla peelingu
  • oczyszcza pory skóry i wspomaga oczyszczanie z toksyn
  • pomaga pozbyć się problemu wrastających włosków po depilacji
  • wspaniale relaksuje i zmusza do znalezienia chwili dla siebie

Jeśli jeszcze nie próbowałaś, sprawdź jakie efekty możesz uzyskać dzięki regularnemu masażowi ciała. Dokładną instrukcję szczotkowania ciała na sucho zostawiłam dla Ciebie TUTAJ. W regularnym szczotkowaniu ciała pomaga mi wpisanie tej czynności do kalendarza Google :)

 

5.  Wykorzystaj moc olejów roślinnych!

 

Równie genialny jest masaż twarzy, który możesz wykonać przy użyciu kamienia Gua Sha lub silikonowych baniek i odpowiednio dobranego nierafinowanego oleju lub serum witaminowego. Jak wybrać odpowiedni olej do odbudowy i wzmocnienia warstwy hydrolipidowej skóry? Aby mieć pewność, że zadziała on dla Ciebie najlepiej, spójrz na poniższą listę.

OLEJE SCHNĄCE do cery tłustej, trądzikowej, łojotokowej, problematycznej, z zaskórnikami, a nawet z rumieniem i naczynkami.

Oleje schnące to: olej konopny, pietruszkowy, z ogórecznika, z wiesiołka, z dzikiej róży, rokitnikowy, malinowy, truskawkowy, jeżynowy, z granatu, z porzeczki, z ogórka, z czarnuszki, z ostropestu, z pestek winogron, z kiełków pszenicy, lniany, z maku polnego, jojoba, tamanu, z drzewa herbacianego, z baobabu, perilla (pachnotka), z nasion chia, z zielonej kawy. Te oleje szybko się wchłaniają i nie pozostawiają tłustej warstwy - nadają się też pod makijaż.

Oleje roślinne schnące zawierają w swoim składzie najwięcej nienasyconych kwasów tłuszczowych, dodatkowo bogate są w witaminy, np. C i E, aminokwasy i minerały. Bardzo szybko się wchłaniają, nie pozostawiając na skórze tłustej warstwy. Mają działanie antyoksydacyjne, uelastyczniają i regenerują naskórek, przenikając aż do głębokich warstw skóry. Zapobiegają wysuszeniu skóry, dlatego wspaniale odżywią cerę zmęczoną zimową aurą.

OLEJE PÓŁSCHNĄCE do skóry mieszanej, suchej, odwodnionej, dojrzałej, ale bez tendencji do zaskórników, krost i „zapychania się” skóry.

Oleje półschnące to: olej arganowy, ze słodkich migdałów, z pestek moreli, z pestek śliwki, z opuncji figowej, z orzechów arachidowych, z krokosza barwierskiego, bawełniany, sezamowy, słonecznikowy, rzepakowy, masło shea, masło kakaowe.

OLEJE NIESCHNĄCE do skóry suchej, wiotkiej i dojrzałej, koniecznie bez skłonności do zaskórników.

Oleje nieschnące to: olej awokado, makadamia, kokosowy, rycynowy, rzepakowy, marula, ryżowy, z orzechów laskowych, z orzechów włoskich, z pestek brzoskwini, z pestek dyni, neem (z miodli indyjskiej), oliwa z oliwek.

Lista moich ulubionych naturalnych serum olejowych, które silnie odżywiają i regenerują skórę twarzy:

 

6.  Pobudź skórę do regeneracji

 

KROK 1: Złuszczanie martwego naskórka i wygładzanie skóry

 

O peelingach do twarzy nie będę się długo rozpisywać, bo na wiosnę mam tylko jeden typ: boska pasta peelingująco-oczyszczająca Chałwa z Ministerstwa Dobrego Mydła. Jakie to jest dooobre! Jeśli szukacie dla siebie najlepszego naturalnego peelingu do twarzy, żeby porządnie wygładzić, oczyścić i odświeżyć skórę po zimie, to koniecznie sprawdźcie tę sezamową peelingo-maskę! Gęsty kremowy musik delikatnie rozgrzewa skórę i odblokowuje pory, dzięki czemu dokładnie i łagodnie usuwa zanieczyszczenia, wygładza, zmiękcza i odżywia. Cudo!

Peelingi do ciała to już nieco dłuższa historia :) Każda z nas lubi tutaj coś innego, bo bazę mogą stanowić: sól, cukier, kawa, a nawet pestki owoców. Porządny naturalny peeling do ciała (lub wspomniana wyżej szczotka do masażu na sucho) to must have w wiosennej kosmetyczce. Złuszcza martwy naskórek, wygładza i oczyszcza z toksyn. Pomaga uporać się z łuszczącą się skórą, wygładza ją i wyrównuje koloryt. Treściwa formuła peelingu z naturalnymi składnikami sprawia, że ciało będzie jednocześnie wspaniale natłuszczone.

Minerały i pierwiastki znajdujące się w soli wykazują działanie przeciwzapalne, odkażające i ujędrniające skórę. Regulują gospodarkę wodną i procesy metaboliczne zachodzące w skórze. Zawartość ziarenek soli wzmacnia efekt peelingu, poprzez działanie oczyszczające i napinające. Roślinne oleje i masła najwyższej jakości, w tym olej jojoba, makadamia, kokosowy, masło shea, mango i kakaowe, naturalnie pielęgnują, regenerują, nawilżają i dostarczają skórze cennych składników odżywczych.

Peelingi kawowe idealnie sprawdzą się w porannej pielęgnacji – pobudzą zmysły, dodają energii, widocznie ujędrnią i wygładzą skórę. Kosmetyk z dodatkiem kawy niezwykle skutecznie walczy z cellulitem i zatrzymywaniem wody w organizmie.

 

KROK 2: Skuteczne nawilżanie i zapobieganie ucieczce wody z naskórka

 

Zwykle na wiosnę poszukujemy już nieco lżejszych konsystencji, dlatego do łask wracają lekkie kremy nawilżające i balsamy.

Krem nawilżający do twarzy musisz zdecydowanie dobrać do swojego typu skóry. Tu nie ma gotowej instrukcji, ale mogę Ci nieco podpowiedzieć i pokierować:

Naturalne kremy nawilżające do skóry suchej, odwodnionej, wrażliwej:

1/ krem nawilżający z mocznikiem 10% Si Si Bee,
2/ krem Multi MSO ASOA,
3/ krem Tilia Szmaragdowe Żuki,
4/ krem nawadniający Luscious Phenome,
5/ krem silnie nawilżający 24-hour Phenome

Naturalne kremy nawilżające do skóry naczynkowej:

1/ krem różany Garden Roses Make Me Bio,
2/ krem rozjaśniająco-ochronny Luminous Phenome,
3/ krem Aksamitna Róża IOSSI

Naturalne kremy nawilżająco-regulujące do skóry mieszanej, tłustej, trądzikowej i problematycznej:

1/ krem hydromineralny H2O Ministerstwo Dobrego Mydła,
2/ krem Achillea Szmaragdowe Żuki,
3/ krem antybakteryjny Face Beauty Make Me Bio
4/ krem normalizujący Aqua Light Make Me Bio

Naturalne kremy nawilżające do skóry szarej i zmęczonej:

1/ konfitura Róża Malina Ministerstwo Dobrego Mydła,
2/ wygładzający krem Figa Mokosh,
3/ krem nawilżająco-rewitalizujący Clochee

Naturalne kremy nawilżające do skóry dojrzałej:

1/ krem przeciwzmarszczkowy Clochee,
2/ krem wygładzający Pro-Age Blend Make Me Bio,
3/ ujędrniający krem Róża z jagodą Mokosh

Jeśli krem nawilżający to dla Ciebie za mało i w ciągu dnia nadal odczuwasz potrzebę dodatkowej porcji nawilżacza, spróbuj rano pod krem dołożyć kilka kropli skwalanu, hydromanilu lub kwasu hialuronowego. To takie proste maluszki, które robią ogromną różnicę!

No a teraz czas na nawilżenie skóry całego ciała! Dla skóry suchej i podrażnionej idealnie nada się balsam z masłem kakaowym i skwalanem Si Si Bee. Ma bardzo przyjemną jogurtową konsystencję, silnie nawilża, a przy tym wchłania się błyskawicznie, pozostawiając skórę gładką i miękką :)

Lista moich ulubionych naturalnych balsamów do ciała:

  • Balsam do ciała Sól himalajska Clochee, który już zawsze będzie mi się kojarzył z wakacjami nad morzem :)
  • Masło mango Clochee - czasem potrzebuję gęstszej, kremowej konsystencji, ale nie lubię efektu lepkości na skórze; to masło pachnie przepięknie, jest delikatne i odpowiednie nawet do bardzo wrażliwej skóry
  • Balsam Żurawina Mokosh - jeden z moich pierwszych naturalnych balsamów, który pokochałam całym sercem i do teraz jestem mu wierna za piękny zapach, szybkie wchłanianie i długotrwałe nawilżenie

 

KROK 3: Silna regeneracja i mocne odżywienie

 

Szukasz kosmetyku który zregeneruje szorstką i przesuszoną skórę twarzy? Spróbuj serum z 4% witaminą C, polskiej marki BioUP. To naturalne, mocno skoncentrowane serum do skóry twarzy i szyi z najczystszą możliwą formą organicznego oleju z dzikiej róży – pozyskiwanego metodą ekstrakcji nadkrytycznej CO2. Posiada ono wybitne właściwości odżywiające i regenerujące. Dzięki wyjątkowo dużej zawartości naturalnej witaminy C wzmacnia naczynia krwionośne, ogranicza powstawanie stanów zapalnych, zmniejsza zaczerwienienie i szorstkość skóry. Spowalnia procesy starzenia, rozjaśnia i wyrównuje koloryt skóry. Polecane jest przede wszystkim do skóry wymagającej regeneracji, poszarzałej, pozbawionej blasku – idealne by wydobyć promienny koloryt, przyćmiony zimowymi miesiącami.

Jeśli lubisz regenerować skórę nocą, do wieczornej pielęgnacji wprowadź tłusty, mocno odżywczy krem regenerujący. Nie tylko dostarczy skórze cennych składników odżywczych, ale też przyniesie ukojenie latem, po dniu spędzonym na słońcu.

Lista moich ulubionych polskich tłuścioszków z dobrym składem:

 

Po więcej szczegółowych wskazówek odnośnie odbudowy i wzmocnienia warstwy hydrolipidowej skóry zajrzyj tutaj.

Powyższy plan wiosennej odnowy to jedynie moja propozycja, z której mam nadzieję zaczerpniesz coś dla siebie. Jednak Twój plan może wyglądać inaczej – najlepiej jeśli będzie dostosowany do Twoich indywidualnych potrzeb. Możliwe, że będzie wymagał konsultacji z dietetyczką, fizjoterapeutką, lekarką.

Najważniejsze, abyś poczuła się zmotywowana do wprowadzenia nowych, zdrowych nawyków i zadbania o siebie. Wiosna, która zbliża się wielkimi krokami, jest na to doskonałym momentem! Koniecznie daj znać w komentarzu jakie Ty planujesz podjąć kroki, by poczuć pełnię swojej energii :)

Komentarze do wpisu (0)

Newsletter
Podaj mi swój e-mail, jeżeli chcesz co tydzień poczytać, co nowego i fajnego w Ekopolce ❤
Blog kategorie
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl